Kép forrása: maxpixel

Várható olvasási idő: 4 perc

Az új év beköszöntével úgy vélem szinte mindenki fogalmaz meg olyan fogadalmakat, amelyek hozzájárulhatnak ahhoz, hogy kiegyensúlyozottabban érezzük magunkat az év többi napján is. Az év bármely időszakában megtehetnénk, de valahogy mégis az év első napjára időzítjük. Az új év magával hozza a tisztaságot, nagyobb erőt érzünk magunkban és felismerjük a lehetőségét annak, hogy most véghez vihetjük terveinket. Tettre készek vagyunk. Új energiákkal tölthetjük meg életünket, tulajdonképpen tiszta lappal indulhatunk.

Miért van az mégis, hogy a kezdeti lelkesedés a napok előrehaladtával egyre inkább alábbhagy? Vegyük sorra azokat a tényezőket, amelyek a sikerhez vezető utat mutatják számunka Újévi elhatározásainkban:

Helyet kell biztosítanunk az új számára és a jelenre kell koncentrálunk.

Ahhoz, hogy új emberként kezdjük az előttünk álló időszakot, magunk mögött kell hagynunk az elmúlt évet, éveket. Miután megéltük az elmúlt periódusok boldog pillanatait, fájdalmait, nehézségeit és változásait, zárjuk le és engedjük el azokat. Nem engedhetjük, hogy a már elmúlt esztendő rányomja bélyegét az új évre. Helyet kell biztosítanunk az új számára és a jelenre kell koncentrálunk. Ekkor engedjük meg saját magunknak igazán, hogy az a változás vegye kezdetét, amit szeretnénk, új élményeket és tapasztalatokat szerezve.

Az első lépés, hogy őszinte hálát érezzünk minden napért, mivel magában rejti minden egyes nap az újrakezdés lehetőségét és frissességét, tehát egy új élet lehetőségét.

Az új évben rendkívül őszintének kell lennünk saját magunkhoz. Be kell ismernünk a gyengeségeinket, amelyek eddig hátráltattak. Ez egy nagyon nehéz első lépese annak, hogy felfedezzük saját lelkünket. Ezután pedig figyelnünk kell arra, hogy ezeket a hibákat ne kövessük el újból és újból, hiszen, ha továbbra is így teszünk, azok maradunk, akik voltunk és nem azok, akik lenni szeretnénk.

Nézzünk néhány példát arra, hogy melyek ezek az akadályozó gyengeségek:

– felismerem, hogy nincs elég kitartásom ahhoz, hogy valamely célomért megtegyem a  tőlem telhető legtöbbet
– könnyen feladom
– túl sokat panaszkodom
– mindig másokat hibáztatok
– nem vagyok elég bátor, hogy megtegyem az első lépést, amely a változást elindítja
– túlságosan borúlátó vagyok
– rengeteg feladatot elvállalok, így nem szánok magamra elég időt
– nem hiszek magamban kellőképp

Végtelenségig folytathatnánk a példákat, és a saját magunk elé felállított falakat, melyeket  feleslegesen gyártunk, ahelyett, hogy meglátnánk magunkban a szépségeket és megnyitnánk őket a világ számára.

Kép forrása: pixabay

A változásra való vágyat ne csupán az elménkben vizualizáljuk és koncentráljuk, hanem szívből éljük meg. Éljük át azt az érzést, mintha már megvalósult volna. Az erre való törekvés szintén kulcsfontosságú.

A lelkesedés és a kíváncsiság a kitűzött cél elérésében – legyen az külső/fizikai vagy belső/ lelki cél – legyen a hajtóerőnk, ne féljünk az eddig még bizonytalan ismeretlentől, esetlegesen felmerülő nehézségektől. Ne legyünk magunkkal túlságosan engedékenyek, ha valami nem sikerül elsőre, ne adjuk fel.

Most lássuk az egyik leggyakoribb új évi fogadalmat és annak gyakorlati megvalósítását.

A rendszeresen végzett testmozgás mindennapi életünk részévé válik. A mozgás fontossága vitathatatlan, rengeteget olvashatunk róla, hogy milyen jótékonyan hat egész szervezetünkre. Azonban bármilyen mozgást is végzünk, fontos, hogy figyeljünk Önmagunkra és ne csak azt nézzük, hogy a testünk hogyan változik, erősödik.A lelkükben tapasztalt változások feltérképezése éppoly fontos.Hiszen test és lélek együtt alkot egy tökéletes rendszert.

Fogalmazzuk meg, hogy mi a pontos célunk a mozgás végzésével (fogyni szeretnék, erősíteni szeretném a testemet, egész egyszerűen jól szeretném érezni magam a bőrömben…). Amennyiben az előző évben is fogadalmunk volt – de nem egészen úgy sikerült, ahogyan elterveztük a megvalósítását – nézzük meg, hogy melyek lehettek a gyengeségeink, hiszen ekkor már tudjuk, hogy mire kell figyelnünk, hogy ne kövessük el el ezeket a hátráltató tényezőket.

A gyengeségeket alakítsuk át erősségekké, vegyünk fel új szokásokat.

Kép forrása: pixabay

Képzeljük el, lássuk magunkat pár hónap múlva, érezzük, ahogy testünk – lelkünk felfrissül, kiegyensúlyozottabbnak és boldogabbnak érezzük magunkat, melyre a környezetünk is felfigyel. Motiválhatjuk a körülöttünk lévőket is a kitartásunkkal, új szemléletmódunkkal. Lelkesedjünk a mozgás öröméért. Biztos lesznek nehézségek, esetleg nem lesz kedvünk mozogni, de ezeken lendüljünk túl, merítsünk energiát a belső erőnkből. Tartsuk magunkat az újévi fogadalmunkhoz, minden új nap egy új kezdet. Mozogjunk képességeinknek megfelelően, teljesen egészségesen vagy megváltozott képességekkel, állapotokkal. Mindenképpen a javunkat szolgálja.

Válasszunk egy olyan mozgást, amit érdekesnek és szimpatikusnak tartunk.

Ha közben mégis másra gondoltunk, változtassunk, keressük az új lehetőségeket.
A technikai fejlődésnek köszönhetően már testedzéssel kapcsolatos applikációk /alkalmazások is elérhetőek, ne féljük használni ezeket, hiszen segítenek bevezetni az életünkbe egy új rendszert. Ha eddig még nem tettük volna meg, írjuk le, fogalmazzuk meg, hogy ebben az évben, milyen célokat állítunk magunk elé. Tegyünk meg minden tőlünk telhetőt a győzelem érdekében, s közben figyeljük, miként változunk külsőleg, belsőleg.

Az új évhez egészséget és nagyon sok erőt kívánok! Kívánom, hogy teljesüljenek a megálmodott célkitűzések!

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Please enter your comment!
Kérlek add meg a nevedet

19 − tíz =