Mamma Natura – Egészség természetesen!

Interjú Koncz Rebekával

0
1002
Kép forrása: a szerző sajátja

Várható olvasási idő: 3 perc

Egészségről, természetes alapanyagú termékekről és elvekről beszélgettem Koncz Rebekával, a zalaegerszegi Mamma Natura üzlet tulajdonosával.

Bőséges kínálat, kiváló minőségű termékek és színes paletta. Ez a kép fogadja a hozzátok betérő érdeklődőket. Honnan származik az ötlet és milyen céllal nyitottátok meg a Mamma Natura üzletet?

Az ötlet alapvetően közös anyukámmal, akivel együtt dolgoztuk ki az üzlet részleteit. Azt hiszem, hogy egy ilyen helyzetben mindig abból indul ki az ember, ami őt is foglalkoztatja… Természetesen közrejátszott a személyes érintettség is, hiszen lassan 10 éve étkezem gluténmentesen és a családom többi tagja is tart különböző diétákat betegség, egészségmegőrzés vagy épp fogyás céljából.

Szeretnénk a tapasztalatainkat megosztani másokkal és szerettünk volna egy olyan kis üzletet, ahova bejönnek, beszélgetnek, mesélnek a hozzánk betérők. Tanulni egymástól és megoldásokat találni a problémáikra.

Sokan nem tudják, mennyi háttérmunkával jár egy vállalkozás, üzlet elindítása. Hogyan fogtatok bele?

Amikor belefogtunk még mi sem tudtuk, különben lehet, hogy nem is álltunk volna neki. Bár, ha valaki mondta volna, hogy ez ilyen nehéz, 100%, hogy nem hittem volna el. Pályázati projektként indult a dolog, már több, mint egy éve. A pályázati összeget sajnos nem sikerült megszerezni, de már annyi munkát fektettem addigra bele, hogy nem hagyhattam az egészet semmivé foszlani. Így végül

családi összefogással készült el a Mamma Natura.

Az üzlet berendezése is külön sorokat érdemel: az átláthatósága és egyszerűsége miatt könnyedén megtalálható minden, amit keresünk.  Kinek köszönhető ez a nagyszerű elrendezés, mi alapján rendeztétek be, és mennyi időt vett igénybe a kialakítása?

Elképzeltük, hogy milyen lenne az a bolt, ahol igazán nagyon szívesen vásárolnánk és megpróbáltuk megvalósítani.

Számomra nagyon fontos kérdés volt a design, hogy belépve ne is azt érezd igazán, hogy ez egy üzlet, hanem legyen szép és otthonos is egyben. Nagyon fontos volt, hogy legyen elég tér és próbálkoztunk viszonylag szisztematikusan elrendezni mindent, mert például én sem szeretek mindig segítséget kérni az eladótól, ha bemegyek valahová vásárolni. Volt néhány termék, amit órákon át pakolásztunk, mire meglett a helye, de szerintem megérte a befektetett energiát.

Mi alapján állítottátok össze a termékkínálatot?            

Többnyire saját kedvelt márkáink, termékek voltak a váz, amire építettünk. Nagyrészt általunk kedvelt, kipróbált dolgok, amiket szeretünk, és az is előtérbe került, hogy magyar gyártók, kisebb helyi termelők termékeit részesítsük előnyben.

Próbálunk rugalmasak és nyitottak maradni a vásárlók igényeire és beszerezni, amit keresnek. Étrendkiegészítők terén például a Natur Tanya szerves tápanyagai mellett tettük le a voksunkat. Nem szeretnénk csak azért leváltani, mert mást keresnek, mivel hisszük, hogy a piacon ár-érték arányban az egyik legjobb.

Néhány éve már csak natúrkozmetikumokat használok, így egyértelmű volt, hogy ez a vonal is képviseltesse magát az üzletben, hiszen az EGÉSZ-séghez nem elég „csak” a megfelelő táplálkozás, ha közben mérgeket kenünk magunkra.

Melyek a legnépszerűbb termékeitek?

Ezt még nagyon korai lenne megmondani, de többek között azok a termékek vonzzák a vásárlóinkat, amiket nem igazán láttak még máshol.

Kép forrása: a szerző sajátja

Ilyen például az Ízmíves, a POM-POM és a JUVO is, amit az egész régióban egyedül mi forgalmazunk tudomásom szerint. Holott eszméletlenül egészséges és hasznos termék. 55 féle nyers növényi őrleményből áll, így akár fogyókúrához, akár emésztési problémákra, vagy csak immunturbó-gyanánt is jó választás. Egyszerűen nem lehet róla eleget beszélni, annyira rengeteg szuper hatása van.

 

Kép forrása: a szerző sajátja

Hatalmas Szafi free és Szafi reform palettával indítottunk, és ez már-már váratlanul sokakat mozgatott meg az első naptól fogva.

Amivel még barátkoznak a hozzánk betérők, de valószínűnek tartom, hogy néhány héten belül ők is megszeretik, azok a Gyógyvarázs natúr kozmetikumok, a Natur Tanya vitaminjai, illetve a szintén általuk forgalmazott, világszabadalommal védett étrend-kiegészítők és az 5 napos Expressz Diéta program. Lassan itt az esküvőszezon és mindenki formába szeretné hozni magát.

Kép forrása: a szerző sajátja

Hogyan segítitek megtalálni az egyén számára a legmegfelelőbb készítményt?

Igyekszünk sokat kérdezni és a legjobb tudásunk által segíteni. Mindenkitől kérünk visszajelzést, hogy mesélje el, hogy működött az általunk ajánlott dolog az ő esetében, ebből folyamatosan tanulhatunk és tanulunk is.

Ha valaki boltot nyit, általában hosszú távra tervez. Nektek milyen jövőbeli céljaitok, teveitek vannak?

Hú, sok van, de még nem szeretnénk róla beszélni (majd legyen meglepi). Egyelőre olyan teret szeretnénk, ahova jó bejönni, megtalálja mindenki, amit keres. Akár termék, akár információ, akár egy jó beszélgetés.

Milyen elveket vallotok munkátok során?

Ebben a profitorientált fogyasztói társadalomban próbálunk elsősorban (és annak ellenére, hogy ebből élünk) nem profitorientáltak lenni. Nem szeretnék eladni valamit valakinek úgy, hogy tudom, hogy nem azt keresi. Szeretnék segítséget nyújtani abban, hogy megtalálja, amit valóban keres és amire tényleg szüksége van, de nem mást.

Szeretnénk létrehozni egy magasabb értékű dolgot, akár egy közösséget, amiben megtalálják a helyüket a hasonló felfogású emberek és segíthetik egymást. Fontos az értő figyelem, tanulni a vásárlóinktól és továbbadni a tudást és az energiát másoknak is.

Van-e olyan mottótok, ami jól jellemez benneteket és szívesen osztanátok meg másokkal?

„Azt a betegséget, amit nem lehet étellel meggyógyítani, nem lehet meggyógyítani gyógyszerrel sem.” (Hippokratész)

A Mamma Natura név jelentése számomra: a természet, aki egy igazán jó anyaként mindent meg tud adni a gyermekének. Egészség? – csak természetesen, ezt képviseli a Mamma Natura.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Please enter your comment!
Kérlek add meg a nevedet

3 × 1 =